22 Ağustos 2019 Perşembe

Bir rüya için kedi

Bi rüya gördüm Rıfkı. Bi tek sana anlatacağım cinsten bi rüya. Bok gibi geçen günün sonunda en çok hatırlamak istediklerimi yaşatan bi rüya. Başkalarına anlatsam inanmazlar Rıfkı , zaten bana ne zaman yürekten inandılar ki?

Bir bisiklet var. Çocukluğumun geçtiği gecekondu mahallesinde. Bisikletin arkasında dört beş yaşında bir çocuk. Bisikletin arkasından koşturuyorum. Çünkü o bisikletin arkasında giden kendi çocukluğum Rıfkı. 

Yakalıyorum bisikleti. Kendi çocukluğuma ilk defa bu kadar yakından bakıyorum. “Ne kadar güzelsin” diyorum, içim sımsıcak. Yamaklarından öpüp “benim de adım Hande” diyorum. “Ben seni tanıyorum hem , anneni çok seviyorsun ; ama babandan nefret ediyorsun. . En sevdiğin yemek sosisli yumurta. Bir de Biskrem. “ diyorum. Gülüyor kendi çocukluğum bana. Kucaklıyorum onu. “Hadi gel , kedilere bakmaya gidelim” 

Kedilerin olduğu yeri unutmuştum. Bana çocukluğum hatırlattı. Yolda babaannem ve dedemi görüyorum. “Dede yaaaa” diyorum. Sımsıkı sarılıyorum . Kaç kere öptüğümü hatırlamıyorum. . Bak biz geldik, dede diyorum. Bu gerçek değil ama iyi ki geldin dede diyorum. Kedilere giderken uyanıyorum. 

Dedem iki sene önce öldü Rıfkı . Çocukluğumun da , o çok güzel Pamuk gibi çocuğun da o sokakta bir yerlerde öldüğünü sanıyordum. Ölmemiş Rıfkı: 

Kedilere bakmaya gidelim...

2 yorum:

  1. Yıllar sonra aklıma geldiniz, önce kuşlu soyadınız, sonra ona benzediğiniz güzel anneniz geldi, nerdedir ki bu kız diye arattım hiçbir yerde yoktunuz. Burayı yıllar sonra hatırlayınca , sizi tanıdığım , takip ettiğim yıllardaki halimi buldum sanki. O yılları , eski arkadaşları, kendimi özlemişim ,yazdıklarınız aklıma getirdi bunları. Siz hep yazın. Biz hep analım onları. Sevgiler çok.

    YanıtlaSil