15 Kasım 2011 Salı

anlam

Beni her şeye mana yüklemek yordu.




İsim , ki mananın kabıdır, her şey isimle var olur. Tüm yaradılış hikayeleri bu konuda ehemmiyetli şeyler söyler (Bu konuda da yorgunum, çok düşündüm, nasıl ortaya çıktığımız konusunda çok fikrim var ama uyduruk şeyler. Yani Adem'in kaburga kemiğinden yaratılmış olmaya kimse inandıramaz beni. Bir erkekle var oluşumu anlamlandıramam ben bilader. Kırk Elmalılı Hamdi Yazır gücünde olsanız inanmaam, yemez, cırt yani. Epey şeyler okudumdu bunun üstüne. Güzel şeyler. Kuran'dan bir şeyler. Nazan Bekiroğlu'ndan şeyler sonra. Mitoloji ile alakalı şeyler bir de. Marks da tabi. Gerçi onunla bozuşalı çok oldu. Ben çok üzgünüm Marks, sen bunu anlamadım. Tarihsel materyalizminin göz göre göre çöküyor olmasına değil, insan dediğimiz şey 'sonanlamyükleyicisi' iken, böyle iğrenç kapkatı gerçeklikle önüme gelmene... Her şeyi ayna gibi apaçık göstermene.Gerçekten çok üzgünüm. Aynaların ardı sırlıdır halbuki Marks, eğer oraya  ayna koymuşsa biri güzaftan değildir. Muhakkak  anlamı vardır. O aynanın oraya biri tarafından konmuş olduğunu düşünürsek, evreni de buraya koyan bir şeyler olmalı. Tikel-tümel hesabı. Sen seversin.Yine anlam yükledim biliyorum, olayımız bu kadarcık ama...) İnsan sözcüklerle var olur, sözcüklerle düşünür. Şiir dediğimiz şey ise zannımca, bütün bu karmaşık halet-i ruhiyeye mana yükleme işidir. Üzüntüden gebermeye, "Bu gece en hüzünlü şiirleri yazabilirim demek" , duyguların en pisi olan ölüm için "Ölüm asude bir bahar ülkesidir" benzetmesini yakıştırabilmek, "Karlı kayın ormanında" dahi , "Aslolan hayattır!" ı söyleyebilmek, ya da ne bilim işte saydıklarım önünde ceketimi ilikleyerek ve daha sayamadıklarımdır. Bu gece de Turgut Uyar'dır, Lale'dir, Gül ten'dir, Nilgün'süz Marmara'dır, en Özlü'sünden Tezer'dir.


Ve en güzel isimlerden biridir bulunmuş , ruh Hallac'ın pamuğu gibi atılırken  bir duyguya"Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel/ Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu/ Bu derde düşmeden önce..."






Saat 4. Çok yorgunum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder